Community på Sveriges dataportal
DIGG -> PTS vad kan förväntas
-
-
Jag tror att det bara kan bli bättre. Jag tycker att PTS hittills gjort ett bra jobb med Digitalidag.
I övrigt är jag spänd på vad som kan hända.
-
@lmdaniel japp man kan hoppas och för din skull som sitter på insidan hoppas jag du har rätt.... tycker att vi nu lagt massa akronym som NSÖD, DIGG, Verva, Dataverkstaden, ÖDIS på projektkyrkogården utan att lära oss något men men
-
@Magnus-Sälgö, du vet att Dataverkstaden fortfarande finns kvar va? Numera inordnad under Internetstiftelsen: https://internetstiftelsen.se/dataverkstaden/
-
Som man promtar får man svar;) @Magnus-Sälgö
-
Eller kanske mer dom källor man skickar in.... hoppas ni tar detta seriöst idag är ingen glad...
Rekommenderar AI skapade poddar
-
@Magnus-Sälgö, med all respekt Magnus, jag har svårare att ta dig seriöst nu när du mest postar massvis med AI genererat innehåll. Generativ AI är ryggdunkarkompisen nummer ett, jag förstår att du blir taggad och vill visa upp, men för mig faller det platt. Det blir en snyggare yta – men det är i mångt och mycket en upprepning av vad du postar i många andra trådar på det här communityt.
Jag vill gärna hörs din input på saker. Inte vad en generativ AI tycker.

-
Magnus Sälgöreplied to lmdaniel för 10 dagar sedan Senaste redigerad av Magnus Sälgö för 10 dagar sedan
@lmdaniel du har massa tankar innan AI på DIGGs skuggbacklog den skapades 2022
-
@lmdaniel det är nog dit vi är på väg med mer AI
Jag lät AI besvara ovanstående obesvarade problem med forumet som ett ställe att knyta kontakter och förbjuda personuppgifter
Svar på 2 sekunder vs. old school forum aldrig besvaras...
På köpet får jag en analys varför vi hamnar där...
-
@Magnus-Sälgö, men den där backloggen har ju inget med övergången till PTS att göra, som var ämnet. Och varför drar du upp det där med personuppgifter igen?
Jag hänger inte med. Antingen ägnar du dig medvetet åt whataboutism eller så lyckas du inte hålla fokus. -
Och varför drar du upp det där med personuppgifter igen?
För mig är det ett bra post mortem på hur man kan lyckas krångla till något så enkelt som att skapa kontaktDet blir ännu märkligare när mängder av DIGG-anställda glatt exponerar sig på LinkedIn och där även själva bedömer sin kompetens – men på det egna forumet får man inte ens ange sitt eget namn.
backloggen har ju inget med övergången till PTS
Det är just den typen av problem jag ser som aldrig riktigt blir omhändertagna. Resultatet är att vi står och stampar på ruta noll – eller kanske till och med tar ett steg tillbaka.
#1474 när jag sparade ned forumet passade jag på att spåra upp alla de försök till IT-digitalisering som vi har sett genom åren.
- Har ni fler exempel – ropa gärna till.
Post 1 of 11